BB-Proof Monkeys
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

voordelen - nadelen van een clubkas

4 plaatsers

Ga naar beneden

voordelen - nadelen van een clubkas Empty voordelen - nadelen van een clubkas

Bericht  viper di maa 13, 2012 9:50 pm

Voordelen :
* aanschaf van een reserve replica van het team tegen als iemand problemen krijgt op een skirm of als nieuwe mensen eens willen proberen
* aanschaf van een support light machine gun van het team (m60 - rpk - K80 - minimi - ...)
* aanschaf van een eigen fps meter van het team met als voordeel : bij aankoop van een nieuwe replica of na het werken aan een replica kan je meten of de fps goed zit. Zo kom je niet voor verrassingen te staan als men vóór een skirm je wapen test. ook het afregelen en upgraden tot op de limiet is dan gemakkelijker
* aanschf van team patches
* eventueel aanschaffen van teamkleding en/of accessoires zoals hoofddeksels

Nadelen :
* beheerder(s) aanstellen of vrijwillig
* bankrekening?
* creatief geld inzamelen
* samenwerking en inzet van iedereen om de kas te spijzen
viper
viper
1) general - teamleader
1) general - teamleader

Aantal berichten : 208
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 41

Terug naar boven Ga naar beneden

voordelen - nadelen van een clubkas Empty Re: voordelen - nadelen van een clubkas

Bericht  DDK za maa 17, 2012 9:22 am

ik vind een clubkas een zeer goed idee.
een rekenig openen kan al zeker geen probleem geven.
ik zou ook eventueel wel voor sponsers kunnen zorgen voor een eventuele pannekoekenbak of wafels.
DDK
DDK
2) Luitenant-General - 2nd teamleader

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 10-03-12

voordelen - nadelen van een clubkas Empty Re: voordelen - nadelen van een clubkas

Bericht  viper vr maa 23, 2012 8:07 pm

we kunnen ook in ons thema blijven :

bvb op een cafékermis ofzo een standje bouwen waar mensen met een replica kunnen schieten naar een doelwit.
nadeel hieraan is dat je er best prijzen tegenover zet.

alternatief is een mini oefenterrein ineen knutselen , een soort doolhof waar mensen met een replica naar keuze op papieren slechterikken kunnen schieten.
ik heb alvast genoeg brol en goedkope replica's liggen die daarvoor kunnen dienen zoals mijn shotgun , mini m4 , delta elite spring pistool.
mensen die geen airsoft kennen zullen dat al ferm genoeg vinden en kunnen aan die wapens weinig misdoen , ook als ze kapot moesten zijn achteraf is da ook geen groot verlies.
nadeel daaraan is dat je vrij veel plaats nodig hebt om er een iets of wat interessante uitdaging van te maken zodat het schieten alleen leuk genoeg is zonder dat men er een prijs mee wil winnen.

als we het iets groter bekijken kunnen we een bestaand airsoftterrein huren (bvb nuketown van ASA) en een eigen skirm organiseren.
we hebben dan wel volk genoeg nodig.

voor deur aan deur verkoop heb je een hoop geloop tijdens de vvk en ook voor het leveren van de goederen.
viper
viper
1) general - teamleader
1) general - teamleader

Bericht  DDK vr maa 23, 2012 9:31 pm

vind ik ook geen slecht idee.maar de nadelen kosten wel geld.wat we niet hebben.dus ik denk dat we beter eerst maar wat lopen en kloten vooraleer we zoiets doen.voordeel van wafels ofzoiet.dat we ni moeten investeren.
DDK
DDK

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  viper za maa 24, 2012 7:59 am

Ik vraag mij alleen af of we daarmee iets gaan binnenhalen wa de moeite is.
Ge kunt aan familie en vrienden verkopen , ik koop van maten ook altijd wafeltjes van de voetbal enzo.
Een voetbalploeg is minstens met ne man of 15 en meer.
Wij zijn voorlopig maar met 3 ...
Voor 't zelfde geld halen we wel een schoon bedrag binnen ma ik kan da moeilijk inschatten.

Deur aan deur verkoop...???
1. Mensen zitten tegenwoordig op hun geld en kopen bijna niks aan de deur. Met moeite een kalender van de brandweer of een sticker van rode kruis.
2. Ze staan minsten 5 keer per jaar aan uw deur om wafeltjes ofzo te kopen. Van een lokaal voetbalploegske , een inzameling voor't goed doel , de chiro , ... kopen de mensen gemakkelijker iets.
3. Airsoft is niet bekend. Als je uitlegt kijken ze er dikwijls nogal schuin tegenop omdat't nog altijd met wapens en oorlog te maken heeft.

Daarom dat ik eerder aan iets dacht zoals mijn voorstel , de mensen vinden da plezant om met die dingen is te schieten en leren zo min of meer toch iets kennen van onze sport.

Pas op , 't is ni da ik mijn goesting wil doordrijven of da iets anders ni goed genoeg is ma ik stel mij overal vragen bij.
viper
viper
1) general - teamleader
1) general - teamleader

Bericht  admin za apr 07, 2012 10:55 am

Mario ik vind dat wel een goed idee van jouw om ze der is mee te laten schieten Smile dan wordt het ook veel intresanter voor de mensen en gaan ze rapper iets geven denk kik toch

admin
Admin

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 07-03-12

http://airsoft4life.forum-leaks.com

Bericht  viper ma jul 16, 2012 5:23 pm

voor een belastingvrije bankrekenig als clubkas te hebben is't eigenlijk simpel : een paypalrekening waar iedereen van het bestuur aankan.

ge moet dan al gene vzw worden ofzo want paypal is geen Belgische bankrekening.

de meeste dingen die we eventueel gaan aanschaffen komen dikwijls van Taiwangun waar ge enkel met paypal kunt betalen.

orgo's hebben nu ook bijna allemaal de mogelijkheid om via paypal het voorschot van een reservatie te betalen en da's makkelijk :
als ik inschrijf kan ik gelijk ook betalen en iedereen die zich laat inschrijven moet dan ni aan mij betalen maar gewoon overschrijven naar onze paypal.

Wie voor en wie tegen?
Ziet iemand nadelen aan een paypalrekening als clubkas?
viper
viper
1) general - teamleader
1) general - teamleader

Bericht  Mandy Daems do sep 19, 2013 2:39 pm

ook weer even leven in blazen aangezien we zonder een clubkas nergens gaan komen.
Mandy Daems
Mandy Daems
CQB commander

Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 25-06-13
Leeftijd : 36

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: